Sunday, November 18, 2007

hOLiDaY!

hi eVerYone! mY eXams is oVer. so, masa untuk bercuti~ and aku mungkin x post entry 4 a whiLe as i've mention b4, i won't b abLe 2 onLine when im at hOme. OLeh itu, c Y'aLL neXt YeaR k? i'll b back~~ hehe.
adik aku yg ke2 QantrunNada dapat 4A 1B*sc in upsr bebaru nih. hOpeFuLLy dia dpt msuk d same skuL yg aku g masa fOrm5 dLu.
oh, b4 aku baLik uMah, here's a few reminder yg nak di share dgn AnDa::



4 GoLongaN LeLaki yg ditarik WaNiTa ke NERAKA
1.Ayahnya - ayah yang tidak memberi ilmu agama yg cukup kpd anak-anak perempuannya, serta tidak menegur dan menasihati mereka seandainya mereka tersasar dari jaLan ALLAH. maka ayah inilah yang ditarik anak-anak perempuannya ke NERAKA.
2.Suaminya - suami yang membiarkan isterinya berhias untuk lelaki yang bukan mahram, serta tidak menegur dan menasihati tindak tanduk isterinya. suami iniLah yang bakal ditarik isterinya ke NERAKA.
3.Saudara Lelakinya (Abang + Adik) - saudara lelaki iaitu abang atau adik lelaki bertanggungjawab ke atas saudara perempuannya. bertanggungjawab untuk menegur dan menasihati saudara perempuannya agar tidak ditarik oleh mereka ke NERAKA.
4.Anak Lelakinya - anak lelaki yang membiarkan ibunya berbuat perkara yang mungkar akan ditarik ke NERAKA.
OLeh itu para wanita sekaLian, kasihaniLah mereka dan lebih-lebih lagi kasihaniLah diri senDiri. sesungguhnya, sebaik-baik perhiasan iaLah WANITA SOLEHAH. *peringatan buat diri ini juga*

2 comments:

Lidah Panjang said...

slamat bercuti gg...njoy ur holiday then..

Gg said...

teNkiu~