Wednesday, October 24, 2007

unLucky me~

eeeii~geramnyer. batik yg aku wat sbLm cuti raYa ari tuh telah rOsak sbb tkena air uJan spanjang raya.. sabar je la. so nak tak nak, kne wat baru since ia dah menjadi huDuh~


seDeh ah tgk baTik aku nih~

so, yesterday azu n me pegi wat keje2 mbatik kat bengkeL (bilik aLa2 kelas sekoLah). bengkel itu terletak di tingkat 3 bangunan sekolah. kami sekelas menamakannya bangunan skOLah sebab bangunan tu je yg mcm bangunan skOLa kat cni. so, nak djadikan cerita.. aku n azu yg rajin ini telah membuat keje2 mbatik dari pkul 2.30 sehingga hampir jam 6.30petang di tingkat3 bangunan tsebut tanpa kami sedari bahawasanya kami telah dikunci. (kat tangga bawah tu ada gril yg boleh dkunci).

so, aku pun mntk tlg my rumet, QiLin utk mdapatkan bantuan. on da way dia nk dptkan bantuan, dia tJumpa 2 org akak senior housemate ktOrg. so, 2 orang akak ni dtg dLu drpd QiLin ke tempat kejadian. biLe aku tPon qilin, dia kata ada 2 bantuan akan tiba. so i guess bantuan itu ialah 2 org akak senior ktorang ni. Qilin budjet nk wat aku n azu surprise nnt bile dia dtg bwk pakcik pnjaga kunci. things happen bila aku n azu ingat dh mmg xde hOpe utk ktOrg turun manuaLLy. so, apa yg terjaDi???

aku n azu telah turun secara automaticaLLy dgn memanjat dan meLompat dari tingkat 1 utk turun ke bawah. sanGat saKeT, ok! *macam xcaya je aku jadi stuntwoman..AdeH~
here's some pic utk menerangkan lagi keadaan sebenar...
gambar masa ktorang turun puLak, xdapat dirakam atas alasan yg xdpt senaraikan..hehe

kita sediakan duLu kerusi utk memanjat tepi koridor bangunan..



ini puLak view dari atas tingkat 1 bangunan tsebut, cam xnmpk tinggi sgt kan??


OLeh itu, azu telah turun dahulu dengan memanjat, dan turun serta duduk pelan2 kat atap tu. seterusnya, terus lompat dari atap tu. hasilnya...

ibu jari kaki dia luka


Jadi, utk tidak mengulangi kesilapan lalu.. bile time aku nak terjun pulak, aku mntak pkai kasut sport shoe kak emy *kebetulan diorang br balik dari joGging. tapi, seriousLy sakit kpale Lutut pas Lompat tuh.

iniLah view tepat kejadian dimana aku dan azu telah melakukan aksi Fear Factor kitorang~ dirakam pada keesOkan harinya. Kalu tgk bebetul kat dinding yg atas atap tuh ada tanda kotor2 sket. That was kitOrang punye tapak seLipar. huh. once in a lifetime je Lah.

Lepas je kitOrang terjun, baru QiLin datang dgn pakcik tuh. sudahnya, dia yg tkejut tgk kitOrang dah turun =) SuRprIsE!! adeh, adeh, saket.

dahLa baTik rOsak, kne wat laen, terjun bangunan puLak, maLam tu nak p MyDin kotaraya, dh tutuP puLak..aishh..unLuCky me~

2 comments:

Izzatul Azma said...

wah3..aku tak sangka ko jadik stuntwoman beb!

igtkan cukupla kisah2 kat taayah dlu :P hehee

Gg said...

hahahaha..aku pun xsangka aku leh wat fear factor tuh..
aLhamDuLILLAH xjadik pape..kaLo tak, naYa ai.. hehe