Sunday, October 21, 2007

My raYa~

Wah~dah sminggu raYa rupanya.. raya tahun ni banyak sket aktiviti aku cOmpaReD to Last year. since mak (aku panggil nenek aku=mak) meninggaL duNia tahun 20o3, raya dah xsemeriah dLu. xsiLap aku, raya tahun lepas aku lebih banyak dduk tperap dLm biLek je. tapi taun ni aku dh btekad nak menyerang rumah2 mmbe skOLa renDah aku..hehe~ so, cni aku listkan sdikit sbanYak aktiviti aku spanjang sminggu raya. maaf La ye, gamba banyak pOsing je~hehe..

adik2 aku n adik2 spupu aku men mercun..


raYa perTama (sabtu) :

lepas smayang raya, ktorang amek2 gmba jap dgn famiLi+bapak (atuk aku). Adik beradik mama xramai, 4 orang je (mama anak sulung).. tapi sedara mara jauh dan xbape dekat ramai puLak~

famili paman (pakcik) aku tade mase ni. diOrang tgh sibuk bsiap lg.. xdan masuk dlm gmba.



Pastu famiLi aku g sg.buLOh umah Mak Dah (kakak baba),ada Open hOuse. Opah aku stay dgn mak dah, so ktorang kire baLik kampong jumpe opah la nih..hehe. adik bradik baba pulak ramai..12 orang, baba pulak anak last. so, I have a LoT of cOusins~ berumur antara 47tahun-8tahun. Selalunya memang xpenah dpt gather smua famili skaLi, tp kire dapat jumpe quite a number jugak for that day.

adik2 aku bgamba dgn anak2 kak aisya*my cOusin~cOmeL seH budak2 tu.. (malik=depan, mikail=belakang)


(L-R) my mama, my baba, n my Opah *panjang umo opah aku.dh 9O+ tu..(^^,)



raYa keDua (ahad):

raya kedua ni bermuLa lah aku pegi menYerang umah2 kengkawan masa skOLa rendah dLu. Masa dajah 5+6, aku duk dgn mak+bapak (nenek&atuk) kat kampong. Mama, baba dgn adik2 duk kat perak, masa tu bLum pinDah banTing lg. jadi, kengkawan skOLa renDah aku mOstLy adaLah budak kampong aku jgak~xsusahla nak cari =)
aku stat braya pas zohor, pergi rumah Gyan, Jua, Suzy, Ain. Kebetulan dpt jumpe Ika n BaizieLa. macam2 news ttg kwn2 aku dapat. kawan aku kawen *ija, kwn aku dpt keje baru *ain, kwn aku smbung bLaja *jua, kwn tunang *ijuk*krol*mida, ada jugak kwn aku yg sakit *iQbal~

bai. gyan. me. ika


raYa keTiGa (isnin):

hari ni puLak aku braya dgn Suzy + Ain. Ktorang g uma Ika, Izie, + Lala. ktOrang braya awal sket hr ni sbb sebelah ptg masing2 kne braya dgn famili.

(B-F) me. gyan. suzy. lala. ain



raYa keEmPat (seLasa):

aku dgn Ain dijemput Midah hari ni, sebab dia bertunang~wah.. xsangka dia dah nak bertunang. dec ni berkahwin. Aku dgn Midah baik masa dajah 5 kat skOLa agama. sbbkan dia duk kat kg sebeLah (agak jauh), waktu thari pas skoLa kebangsaan tu dia xbalik umah. Dia akan bwk siap2 baju skOLa agama, makanan thari tuk dia dgn adik2 dia (kembar) n diOrg akan duk kat masjid waktu tu.aku rase cam dia tabah sgt~bayangkanLah, dari isnin-jumaat klua rumah agaknye pkul 6.30pagi, pastu thari duk kat masjid, skoLa agama pulak smpai kul 6, smpai rumah agaknya pkul 6.30ptg.aku betul2 kagum dgn dia. Skang bLaja kat uUm, taun depan abes, aku dOakan dia bejaYa dan trus berJaya ! (^_^)

sebeLah maLam pulak, aku paksa Jua beraya dgn aku.hehehe. aku ajak dia g umah Amir. kawan aku amir ni, dari lepas aku dajah 6, xpenah aku tjumpa mahu pun tnampak dmana2 biarpun duk d kampong yg sama. dlm erti kata yg lain, aku rinDu gile dekat c amir ni..(kalo dia baca blog nih, mesti dia bangga gile ah, haha) amir ni dOLu2 baik betul, smpai penah kene pau dgn aku masa kat pasa maLam..*dh mintak halal,tau. Pastu, idung dia sLalu bdarah, jadi dia akan senantiasa mempunYai tisU bersamanya.. sLaLu kene marah dgn cikgu KasSim (cikgu disiplin kot?xingat) cikgu tu mesti asek nak cOmpare dia dgn kakak dia..hehehe. Amir rileks je~ =p
Kire naseb baik ah malam tu aku jumpe jugak Amir, kalo tak tpaksa aku tunggu smpai raya taun depan pulak..hahaha. kaLo selisih memang xkenaL punyerlah*dh lain la katakan..
Malam tu aku, Jua, Gyan, Amir dgn Dya memang meLantak ah bergebang.sMua Qisah dzaman sKoLa renDah semua kuar. serOnok beTuL biLa teringat zaman2 masa skOLa renDah duLu~


jua + me


raYa keLiMa (rabu):

pada siang harinya, my family n I g braya umah sdare mara sekitar baNting. jadi, untuk tidak membiarkan tetamu2 yg dtg ttanya2, ktOrang meninggalkan nota diatas tangga menggunakan kapur. tradisi turn temurun tuh..~hehe.

nota berbunyi: pergi ke sungai lang

sebeLah malam pulak, dah janji dgn Jua(dia lagi..),Dya,Gyan,Amir dgn Juan nk g braya uma Iqbal. Dia sakit kanser, smua ckp dia dh botak lepas buat chemotherapy. Jadi aku pun deal la dgn kwn2 nk p braya+mlawat skaligus.

Tapi betul la kita yg merancang, Tuhan yg menentukan. Punya la beria masing2, skali dh nak kul7 Jua msj aku
::”ji,sori la.nenek pakwe aku sakit tenat ni”::dh cancel sorang.
Tak lama pastu Dya pulak msj
::”gee,aku da siap dh,tp mak aku pulak soh g umah mak lang aku,esok spupu aku dh nk balik”::cancel lagi sorang. pergh~saba je la. Aku pun bergerak pantas dgn mengajak Izie utk jOin ktorang. Kumpul kat umah nenek Juan (sebelah umah Iqbal). Bila ditanya, rupanya Iqbal dah pun ke hOsp.petang tadi… *saat yg benar2 menguji ksabaran~

Lepas tu, ktorang g uma Ain (ain lagi..) sbb dia ckp mak dia ada msak2 sket *jaDILah~..hehe


kat umah juan, kebetulan nazmi pun ada..eh,silap..Ustaz Nazmi (hehe)*standing


back : gg. amir
front : juan. ain. gyan. izie



raYa keENam (khamis):

hari ni pulak, aku dh janji nk braya dgn kawan2 masa fOrm5 puLak (aku pindah skoLa kt banting ni masa fOm5). kumpuL kat uma Tma pkul10 lebey pagi. Sarapan dLu kt sana..hehe
Dari sana, pastu ktOrang ke rumah Mamat, Arynn, Abib, n Ido. Zohor kat umah Aza,pastu trus ke umah Apis. Oleh kerana tak lunch lagi, ktorang decide nk bLi kFc n makan aLa piKnik kat Morib. baLik nyer puLak, sinGgah beraYa kat uma aKu~


me.faiz.aza



me. tma
faiz. ido. aza. arynn

jeMput mkn~


seLaMat HaRi raYa sEmUa!!*ala2 ucapan dr student oVerSeA..hehe

Beraya betuL aku..,penat. tp Tape. Puas ati aku. Hehe. Hari Jumaat dan Sabtu pulak adaLah hari aku berehat (*_*). Hari ni puLak aku p braYa kat uma kak iLa, kebetuLan memang lalu kawasan uma kak ila utk baLik hOsteL. Uma kak Ila pun xsusa sgt nk carik. kaLo tak sinGgah, mau kene gam dgn kak iLa nanti..hehehe. Anyway, mee kari tadi sedap la kak Ila. Thanks 4 d warm weLcOme n thanks 4 inviting~ =)

kak iLa n me



























































3 comments:

ILA said...

amboi2!!sapekah gerangan gambor pompuan yg d hujung skali tu???
nmpak serabai jer mukanya.hahahaha!!!!

anywy..tq very much cos dpt hadirkan diri k pondok akak yg kat tpi hutan tu..hehe:p
jgn segan2 singgah lagi yeeee..:)
syonok borak dgn GG & yr fren:)

Gg said...

tenkiu sbb mjemput, t bile2 free Gg dtg singgah lagi ea..hehe

Gg said...
This comment has been removed by the author.